LÖRDAG DAG :)

LÖRDAG DAG
på lördag morgon så tog jag & erica bussen in till stan och så skulle jag med tåget till ytterby för att sedan ta en buss till kärna o där möta natalie & linda! men det blev inte riktigt som planerar, haha!
för när erica & jag satt på bussen så blev det något fel på den.. trodde vi iaf.. eftersom chauffören stannade bussen mitt på vägen och stod stilla där ett bra tag. så började han även släppa av folket! så då gick vi också av eftersom nästan alla andra gjorde det!
så då var de bara till att promenera en bit!
så klockan blev mkt och vi märkte att jag inte skulle hinna med tåget och eftersom kärna ligger långt ute på landet typ så var jag tvungen att åka med tåget eftersom varken bussar eller tåg går dit speciellt ofta!
så mitt i allt kommer det en buss som det står Grön ytterby via kungälv på.
Titta!, säger jag till Erica och blir jätteglad! haha
då säger hon: ja men vad bra, ta den bussen då emma!
men så kommer jag på att mitt 100 kort snart går ut och behöver ett nytt!
så tog ett steg på bussen o går ut igen, ser bekymrad ut typ.
då ropar busschauffören: vad gör ni? vågar ni inte fråga mig om ni är rätt eller?
så då kliver jag på igen o frågar om jag kan åka med den bussen för att komma till kärna..
och han säger att det går jättebra o så om jag byter buss i ytterby.
och så säger jag även att mitt 100 kort håller på att ta slut så jag behöver ett nytt.
men de var tydligen inga problem för han skulle stanna på centralen i 3 min så på den tiden skulle jag springa med min jättetunga väska tyckte han! haha
jaja sa vi och gick på.
han råkade klämma erica i dörren, jättekul var det! får hoppas det inte gjorde ont på henne bara! haha
min väska var för stor så han såg henne inte ;D
så kom vi fram till centralen, o så blev de att springa in!
snabba ryck vill jag lova.
sen tillbaka och den kära bussen stod kvar!
brabra, så blev de bye bye erica. tråkigt!
och så vidare till kärna! :)
bytte buss o så, gick jättebra!
härliga busschaufförer som jag pratade med hela resan ;D
roliga!
den ena frågade hur gammal jag var o vart väldigt förvånad över att jag bara var 18 år!
haha, kul kille.
han trodde jag var lika gammal som honom, 21 år!
så kom jag iaf fram tillslut, alltså kärna = landet!
men gick bra iaf, natalie, hennes farmor & linda kom o hämtade mig
så åkte vi hem till farmorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0